روش ها و فنون تدریس
سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸ ق.ظ |
یاشار کافی مولا |
۰ نظر
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمه الله برکاته
روانشناسان تربیتی از اصطلاح یادگیری برداشت یکسانی ندارند .
هر یک از آنها از منظری به چگونگی شکل گیری آن پرداخته اند . اما اکثر آنها بر این نکته اتفاق نظر دارند که (( یادگیری بر اثر تجربه یا تعامل فرد با محیط )) حاصل می شود و هرگز نمی توان ماهیتی یکسان برای آن متصور شد ، زیرا فرصتها و تعامل های مختلف دارای نتایج یکسان نیستند .
به منظور درک بیشتر ماهیت انواع یادگیری و تاثیر موقعیت های مختلف برآنها توضیح و تحلیل مختصری از برخی نظریه های یادگیری ارائه می شود :
1- یادگیری از طریق شرطی شدن کلاسیک
2- یادگیری از طریق مجاورت
3- یادگیری از طریق شرطی شدن فعال
- ۹۴/۰۷/۱۴